čo je čo

škoda - rok výroby 1964:


    lišty prednej masky vedú až do kvapkovitých smeroviek (tzv. široký úsmev)


    kvapkovité smerovky


    prelisy na prednej a zadnej kapote, aj streche automobilu (tzv. kýl)
    veľké otvory pre prívod chladiaceho vzduchu v zadnej partii auta (tzv. veľké kapsy)


    zadné "C" stĺpiky sú úzké

 

škoda - rok výroby 1966:

  lišty prednej masky nie sú vedené až do kvapkovitých smeroviek (tzv. úzký úsmev)


    kvapkovité smerovky


    prelisy na prednej, zadnej kapote aj streche automobilu (tzv. kýl)
    malé hranaté otvory pre prívod chladiaceho vzduchu v zadnej partii auta (tzv. malé kapsy)


    zadné "C" stĺpiky sú úzke

 

škoda - rok výroby 1968:

lišta prednej maske je rovná, obsahuje nápis ŠKODA


    hranaté smerovky, združené s hlavnou lištou masky


    prelisy sú len na prednej a zadnej kapote
    malé hranaté otvory pre prívod chladiacího vzduchu v zadnej partii auta (tzv. malé kapsy)


    zadné "C" stĺpiky sú široké

K ročníku 68 patrí aj prechodový model so zad.  úzkym stĺpikom, ako majú
autá 64-67. Avšak na prednom blatníku  pár cm od predných dverí je smerovka
oranžovej farby presne takej veľkosti ako je červeno-biele svetlo na úzkom
zadnom stĺpiku u modelov 64-67. Tento model, ktorý sa veľmi
krátko vyrábal nikto na našich zrazoch zatiaľ nemal.


 

Stojí za prečítanie:

Publikované v časopise "Veterán"

20.08.2012 16:54
O nás v časopise.... Alebo: "Ako sme si napísali sami o sebe". v júlovom vydaní časopisu si môžete nájsť článok o našej vydarenej akcii. (hlavne tí, čo váhajú či ísť na najbližšie stretnutie)  

Motory

16.05.2012 19:00
Motor 1000 MB Tento motor je základom celého výrobneho radu motorov. Jeho blok vznikol tlakovým odlievaním hliníka a vo svojej dobe bol priekopníckym činom. Od bloku tohto motora boli odvádzané prakticky všetky motory vyrobené v automobilke Škoda až do roku 2001, keď bol posledný krát využitý v...

Životopis

16.05.2012 18:59
V 50. rokoch 20. storočia dostala Česko-Slovenská automobilka Škoda (vystupujúca pod obchodným názvom Automobilové Závody Národní Podnik) za úlohu "postaviť národ na kolesá". Znamenalo to okrem iného zvýšiť produkciu automobilov a znížiť ich výrobné náklady. V roku 1955 vtedajšie ministerstvo...

Prototypy

16.05.2012 18:58
V priebehu výroby automobilu Škoda 1000 MB zostávala v produkcii aj Škoda Octavia, nakoľko 1000MB neexistovala vo variante Combi. Konštrukčné oddelenie AZNP sa pokúsilo vytvoriť variant automobilu 1000MB Combi, v továrenskom slangu nazývaný hajaja. K úprave Combi dospeli sklopením motora do...